|
1.
|
Alcím:
A látogató a honlapot nem olvassa végig, hanem megnézi a címet, majd végigpásztázza az oldalt, hogy olyan részeket találjon, ami őt érdekli. Az alcímek mindig érdekesek, figyelemfelkeltőek és nagybetűvel írjuk, hogy a pásztázó olvasó tekintete megakadjon rajtuk.
|
2. |
Aldomain:
Egy domain név kiegészítve egy elé tett szóval és egy ponttal. Pl: valami.ewk.hu
|
3.
|
Autoresponder:
E-mail küldő automata. Ha Ön szeretne minden érdeklődőjének - aki a honlapján megadja az e-mail címét - leveleket küldeni, akkor nem kell külön-külön elküldeni minden egyes levelet, hanem csak beteszi az autoresponderbe és beállítja, hogy az érdeklődő mikor kapja meg. Így egész hírlevél sorozatokat is készíthet. Példa:
- Jön a honlapjára egy érdeklődő.
- Érdekesnek találja azt, ezért feliratkozik a hírlevélre.
- Az autoresponderben beállított első levelet azonnal megkapja.
- Eltelik két nap és az autoresponder elküldi az érdeklődőnek a második hírlevelet.
- Öt nap múlva ismét küld az autoresponder neki egy levelet.
- és ez így folytatódik, akár több száz levéllel, ahogy Ön előre beállítja.
Ezzel a módszerrel emberek ezreinek küldhet leveleket anélkül, hogy akár csak egyszer is elindítaná a levelezőprogramját.
|
4.
|
Banner: Reklámcsík.
Ez a legtöbbször egy hoszzú, fekvő téglalap, amin egy honlap reklámja látható és ha valaki rákattint, akkor eljut a reklámozott honlapra. De nem csak fekvő, hanem álló vagy szabályos négyzet (és egyéb) alakú bannerek is léteznek.
|
5.
|
Bannercsere:
Két honlap tulajdonosa közötti csere. Az egyik honlapra felkerül a másik reklámbannere, a másikra pedig felkerül az egyiké. Ez az ingyenreklám egyik formája. Nem igazán hatékony, de néhány látogatóhoz így is hozzájuthatunk. Léteznek úgynevezett bannercsere rendszerek is. Ezeknek a lényege az, hogy sok honlaptulajdonos feltölti ebbe a rendszerbe a saját bannerét és a rendszer osztja el ezeknek a megjelenését.
|
6.
|
Betűtípus: A honlapon megjelenő betűk sokfélék lehetnek. Például: Arial, Verdana, Georgia, Tahoma betűtípus |
7.
|
Beviteli mező:
Az űrlapokon az a rész, ahová szöveget írhatunk be.
|
8.
|
Böngésző:
Az a program, amivel épp most nézi az internetet. Ez egy nagy ablak, amiben megjelennek a honlapok. Felül van egy címsor, ahová beírhatja a honlap címét és alatta megjelenik maga a honlap.
|
9.
|
Célközönség:
Azok az emberek, akiket leginkább érdekelhet az Ön terméke vagy szolgáltatása. Érdemes az üzeneteit (reklám, honlap) úgy fogalmazni, hogy csak nekik szóljon. A többiek úgysem lesznek érdeklődők. Egy nyugdíjas nagyi, akinek még jogosítványa sincs, biztos, hogy nem fog érdeklődést mutatni egy 200 lóerős BMW iránt, legyen az akármennyire is jó autó. Egy ilyen autónak inkább a vagányabb, tehetősebb fiatal ill. középkorú férfiak a célközönsége. Tehát a szöveget úgy kell megírni, hogy nekik szóljon, nekik legyen érdekes. Egy mindenkinek szóló szöveg "langyos" és senkinek sem érdekes igazán.
|
10.
|
Címsor:
A böngészőnek az a része, ahová a honlap címét írjuk be.
|
11.
|
CSV:
Egy fájlformátum, amit a Microsoft Excel nevű programmal vagy az OpenOffice nevű programmal tudunk elkészíteni. Ez voltaképpen egy olyan táblázat, amelyeket a webáruház készítő rendszerek is tudnak használni termékek letöltéséhez, az árlista frissítéséhez majd visszatöltéséhez.
|
12.
|
Domain név:
Egy honlap címe, amit a böngésző címsorába kell beírni, hogy a honlap főoldala megjelenjen. Domain név példa: www.egeszsegsuli.hu www.szulinap.net Miben különbözik az URL-től? Az URL nem csak a domain nevet tartalmazza, hanem a domain néven belül más oldalak vagy adatállományok ( pl. képek, dokumentumok) címét is leírhatunk vele: URL példa: http://www.egeszsegsuli.hu/gondolj-a-jovodre A domain névhez készíthető aldomain, aminek a meghatározását megtalálja itt a szótárban. Aldomain példa: honlapiskola.ewk.hu
|
13.
|
E-book:
Elektronikus könyv. Ez egy olyan könyv, ami csak számítógépen olvasható. Kell hozzá egy olvasó-program, amivel a könyvet megnyitja és annak segítségével tudja megjeleníteni. Bárki könnyen készíthet ilyen könyvet és népszerűsítheti azt az interneten. Elég hozzá egy jó szövegszerkesztő.
|
14.
|
E-mail (Email):
Elektronikus levél. Egy számítógépes program segítségével tudjuk megírni a levelet és az interneten keresztül tudjuk elküldeni valakinek, aki rendelkezik e-mail címmel. Az e-mail cím mindig három részből áll: egy előtag egy kukac ( @ ) és egy domain (vagy egy aldomain).
|
15.
|
E-mail marketing:
Az internetes értékesítés leghatékonyabb formája. A lényege díóhéjban: összegyűjtjük a honlapunkra látogatók e-mail címét és ezután bőséges hasznos információval látjuk el őket. Nem reklámozunk, hanem tanítunk. Segítünk az érdeklődőknek, hogy meg tudják oldani a felmerülő problémáikat. Ezáltal szimpátiát és szakmai tekintélyt építünk ki náluk. Ha megbíznak bennünk és látják, hogy az adott területen szakértők vagyunk, akkor szívesebben vásárolnak tőlünk terméket vagy szolgáltatást.
|
16.
|
Értékesítési oldal:
Olyan honlap, aminek a célja egy termék vagy egy szolgáltatás értékesítése. Úgy van felépítve, hogy felkeltse a látogató érdeklődését és megfelelően tájékoztassa arról, hogy a termék milyen előnyökhöz, milyen haszonhoz juttathatja. A legprofibb értékesítési oldalak nem erőltetik a vásárlást, hanem a látogatók e-mail címét igyekeznek megszerezni, hogy ne veszítsék el az érdeklődőt, hanem ezután e-mailben tarthassák vele a kapcsolatot és egy profin felépített e-mail marketinggel értékesítsenek a potenciális vevőknek.
|
17.
|
Fájl:
Egy számítógépen, vagy adathordozón (pl. CD, pendrive) tárolt adatállomány. Ezek lehetnek képek, programok, szövegek, videók stb. A számítógépe mappáiban fájlok vannak. Ezek működtetik a számítógépet vagy jelenítenek meg különféle információkat a monitoron.
|
18.
|
Fejléc:
A honlapok felső részét hívják fejlécnek. Ez általában egy fekvő kép, ami megjeleníti a honlap tartalmának lényegét. Egy fuvarozó cég honlapjának fejlécében lehet pl. egy kamion. Egy mobiltelefonnal foglalkozó honlap fejlécén lehet pl. egy telefonáló ember.
|
19.
|
Flash:
Leggyakrabban animációk (mozgóképek) megjelenítésére használják a honlapokon. Flash segítségével lehet pl. mozgó menüket készíteni, amik mozognak vagy színt váltanak, ha a nyilat felé visszük. De lehet nagyon gyorsan betöltődő videokat is megjeleníteni ezzel a módszerrel. A népszerű Youtube.com honlapon is flash-videokat láthatunk. Reklámbannerek megjelenítéséhez is gyakran használják.
|
20. |
Főcím:
Az oldal elején egy cím figyelemfelkeltő nagybetűvel. Egy jó értékesítési honlap mindig egy ütős főcímmel kezdődik, ami felkelti a potenciális vevő figyelmét és arra készteti, hogy tovább olvassa a honlapot. Egy semmitmondó főcímmel a látogatók jó részét "elüldözhetjük" a honlapról. NE kezdjük tehát a honlapot ezekkel:
- Kedves látogató
- Üdvözöljük honlapunkon
- Örülünk, hogy megtalált minket
- Nézzen szét nálunk
- Engedje meg, hogy bemutassuk cégünket.
Ezek senkinek nem keltik fel az érdeklődését és senkit nem késztetnek továbbolvasásra.
De ha a honlapunkra érkező látogató már a főcímben azt olvassa, amiért odaérkezett, akkor biztos, hogy tovább fog olvasni és nagyobb a valószínűsége, hogy vásárló lesz belőle.
|
21. |
Forráskód:
A honlapunkat felépítő kód. Lásd bővebben a HTML szónál.
|
22. |
Fórum:
A fórumok olyan honlapok, amelyek meghatározott területeken (pl. gyermeknevelés, marketing) belül lehetővé teszik a mások által írt témákhoz történő hozzászólást. Sokszor új téma hozzáadására is lehetőséget adnak.
|
23. |
GIF:
Képformátum (A Graphics Interchange Format rövidítése) Egyik legfőbb tulajdonsága, hogy egy képen belül több képkockát is meg tud jeleníteni, és így például kisebb animációk megjelenítésére is alkalmas. Egy másik jó tulajdonsága, hogy a képeket tudja tömöríteni amelyek így sokkal kevesebb helyet foglalnak.
|
24. |
Google:
Internetes keresőprogram, amely összegyűjti a világ összes honlapjáról a szöveget és a képeket, majd lehetőséget ad arra, hogy ezekben bárki villámgyorsan megkeresse azt, ami érdekli.
|
|
|