MENÜ

A honlapkészítésnél a legtöbbször előforduló fogalmak:

1. Alcím:
A látogató a honlapot nem olvassa végig, hanem megnézi a címet, majd végigpásztázza az oldalt, hogy olyan részeket találjon, ami őt érdekli.

Az alcímek mindig érdekesek, figyelemfelkeltőek és nagybetűvel írjuk, hogy a pásztázó olvasó tekintete megakadjon rajtuk.
2. Aldomain:
Egy domain név kiegészítve egy elé tett szóval és egy ponttal.

Pl:
valami.ewk.hu
3. Autoresponder:
E-mail küldő automata. Ha Ön szeretne minden érdeklődőjének - aki a honlapján megadja az e-mail címét - leveleket küldeni, akkor nem kell külön-külön elküldeni minden egyes levelet, hanem csak beteszi az autoresponderbe és beállítja, hogy az érdeklődő mikor kapja meg. Így egész hírlevél sorozatokat is készíthet.

Példa:
  • Jön a honlapjára egy érdeklődő.

  • Érdekesnek találja azt, ezért feliratkozik a hírlevélre.

  • Az autoresponderben beállított első levelet azonnal megkapja.

  • Eltelik két nap és az autoresponder elküldi az érdeklődőnek a második hírlevelet.

  • Öt nap múlva ismét küld az autoresponder neki egy levelet.

  • és ez így folytatódik, akár több száz levéllel, ahogy Ön előre beállítja.
Ezzel a módszerrel emberek ezreinek küldhet leveleket anélkül, hogy akár csak egyszer is elindítaná a levelezőprogramját.

4. Banner:
Reklámcsík.

Ez a legtöbbször egy hoszzú, fekvő téglalap, amin egy honlap reklámja látható és ha valaki rákattint, akkor eljut a reklámozott honlapra.

De nem csak fekvő, hanem álló vagy szabályos négyzet alakú bannerek is léteznek.
5. Bannercsere:
Két honlap tulajdonosa közötti csere. Az egyik honlapra felkerül a másik reklámbannere, a másikra pedig felkerül az egyiké.

Ez az ingyenreklám egyik formája. Nem igazán hatékony, de néhány látogatóhoz így is hozzájuthatunk.

Léteznek úgynevezett bannercsere rendszerek is.
Ezeknek a lényege az, hogy sok honlaptulajdonos feltölti ebbe a rendszerbe a saját bannerét és a rendszer osztja el ezeknek a megjelenését.

6. Betűtípus:
A honlapon megjelenő betűk sokfélék lehetnek.

Például:

Arial, Verdana, Georgia,Tahoma betűtípus
7. Beviteli mező:
Az űrlapokon az a rész, ahová szöveget írhatunk be.

8. Böngésző:
Az a program, amivel épp most nézi az internetet. Ez egy nagy ablak, amiben megjelennek a honlapok.

Felül van egy címsor, ahová beírhatja a honlap címét és alatta megjelenik maga a honlap.

9. Célközönség:
Azok az emberek, akiket leginkább érdekelhet az Ön terméke vagy szolgáltatása.

Érdemes az üzeneteit (reklám, honlap) úgy fogalmazni, hogy csak nekik szóljon. A többiek úgysem lesznek érdeklődők.

Egy nyugdíjas nagyi, akinek még jogosítványa sincs, biztos, hogy nem fog érdeklődést mutatni egy 200 lóerős BMW iránt, legyen az akármennyire is jó autó. Egy ilyen autónak inkább a vagányabb, tehetősebb fiatal ill. középkorú férfiak a célközönsége.

Tehát a szöveget úgy kell megírni, hogy nekik szóljon, nekik legyen érdekes.

Egy mindenkinek szóló szöveg "langyos" és senkinek sem érdekes igazán.

10. Címsor:
A böngészőnek az a része, ahová a honlap címét írjuk be.

11. CSV:
Egy fájlformátum, amit a Microsoft Excel nevű programmal vagy az OpenOffice nevű programmal tudunk elkészíteni.

Ez voltaképpen egy olyan táblázat, amelyet pl. az shp.hu webáruház készítő rendszere is tud használni termékek letöltéséhez, az árlista frissítéséhez majd visszatöltéséhez.

12. Domain név:
Egy honlap címe, amit a böngésző címsorába kell beírni, hogy a honlap főoldala megjelenjen.

Domain név példa:
www.egeszsegsuli.hu
www.szulinap.net

Miben különbözik az URL-től?
Az URL nem csak a domain nevet tartalmazza, hanem a domain néven belül más oldalak vagy adatállományok ( pl. képek, dokumentumok) címét is leírhatunk vele:

URL példa:
http://www.egeszsegsuli.hu/gondolj-a-jovodre

A domain névhez készíthető aldomain, aminek a meghatározását megtalálja itt a szótárban.

Aldomain példa:
honlapiskola.ewk.hu

13. E-book:
Elektronikus könyv.

Ez egy olyan könyv, ami csak számítógépen olvasható. Kell hozzá egy olvasó-program, amivel a könyvet megnyitja és annak segítségével tudja megjeleníteni.

Bárki könnyen készíthet ilyen könyvet és népszerűsítheti azt az interneten.

Elég hozzá egy jó szövegszerkesztő.

14. E-mail:
Elektronikus levél.

Egy számítógépes program segítségével tudjuk megírni a levelet és az interneten keresztül tudjuk elküldeni valakinek, aki rendelkezik e-mail címmel.

Az e-mail cím mindig három részből áll:

egy előtag egy kukac ( @ ) és egy domain (vagy egy aldomain).

15. E-mail marketing:
Az internetes értékesítés leghatékonyabb formája.

A lényege díóhéjban:

összegyűjtjük a honlapunkra látogatók e-mail címét és ezután bőséges hasznos információval látjuk el őket.

Nem reklámozunk, hanem tanítunk. Segítünk az érdeklődőknek, hogy meg tudják oldani a felmerülő problémáikat.

Ezáltal szimpátiát és szakmai tekintélyt építünk ki náluk. Ha megbíznak bennünk és látják, hogy az adott területen szakértők vagyunk, akkor szívesebben vásárolnak tőlünk terméket vagy szolgáltatást.

16. Értékesítési oldal:
Olyan honlap, aminek a célja egy termék vagy egy szolgáltatás értékesítése.

Úgy van felépítve, hogy felkeltse a látogató érdeklődését és megfelelően tájékoztassa arról, hogy a termék milyen előnyökhöz, milyen haszonhoz juttathatja.

A legprofibb értékesítési oldalak nem erőltetik a vásárlást, hanem a látogatók e-mail címét igyekeznek megszerezni, hogy ne veszítsék el az érdeklődőt, hanem ezután e-mailben tarthassák vele a kapcsolatot és egy profin felépített e-mail marketinggel értékesítsenek a potenciális vevőknek.

17. Fájl:
Egy számítógépen, vagy adathordozón (pl. CD, pendrive) tárolt adatállomány. Ezek lehetnek képek, programok, szövegek, videók stb.

A számítógépe mappáiban fájlok vannak. Ezek működtetik a számítógépet vagy jelenítenek meg különféle információkat a monitoron.

18. Fejléc:
A honlapok felső részét hívják fejlécnek. Ez általában egy fekvő kép, ami megjeleníti a honlap tartalmának lényegét.

Egy fuvarozó cég honlapjának fejlécében lehet pl. egy kamion.

Egy mobiltelefonnal foglalkozó honlap fejlécén lehet pl. egy telefonáló ember.

19. Flash:
Leggyakrabban animációk (mozgóképek) megjelenítésére használják a honlapokon.

Flash segítségével lehet pl. mozgó menüket készíteni, amik mozognak vagy színt váltanak, ha a nyilat felé visszük.

De lehet nagyon gyorsan betöltődő videokat is megjeleníteni ezzel a módszerrel. A népszerű Youtube.com honlapon is flash-videokat láthatunk.

Reklámbannerek megjelenítéséhez is gyakran használják.

20. Főcím:
Az oldal elején egy cím figyelemfelkeltő nagybetűvel.

Egy jó értékesítési honlap mindig egy ütős főcímmel kezdődik, ami felkelti a potenciális vevő figyelmét és arra készteti, hogy tovább olvassa a honlapot.

Egy semmitmondó főcímmel a látogatók jó részét "elüldözhetjük" a honlapról.

NE kezdjük tehát a honlapot ezekkel:
  • Kedves látogató

  • Üdvözöljük honlapunkon

  • Örülünk, hogy megtalált minket

  • Nézzen szét nálunk

  • Engedje meg, hogy bemutassuk cégünket.

  • Ezek senkinek nem keltik fel az érdeklődését és senkit nem késztetnek továbbolvasásra.

    De ha a honlapunkra érkező látogató már a főcímben azt olvassa, amiért odaérkezett, akkor biztos, hogy tovább fog olvasni és nagyobb a valószínűsége, hogy vásárló lesz belőle.
21. Forráskód:
A honlapunkat felépítő kód. Lásd bővebben a HTML szónál.

22. Fórum:
A fórumok olyan honlapok, amelyek meghatározott területeken (pl. gyermeknevelés, marketing) belül lehetővé teszik a mások által írt témákhoz történő hozzászólást. Sokszor új téma hozzáadására is lehetőséget adnak.

23. GIF:
Képformátum (A Graphics Interchange Format rövidítése)

Egyik legfőbb tulajdonsága, hogy egy képen belül több képkockát is meg tud jeleníteni, és így például kisebb animációk megjelenítésére is alkalmas.

Egy másik jó tulajdonsága, hogy a képeket tudja tömöríteni amelyek így sokkal kevesebb helyet foglalnak.

24. Google:
Internetes keresőprogram, amely összegyűjti a világ összes honlapjáról a szöveget és a képeket, majd lehetőséget ad arra, hogy ezekben bárki villámgyorsan megkeresse azt, ami érdekli.

25. GYIK:
A Gyakran Ismételt Kérdések rövidítése.

Ez a honlapokon egy olyan oldal, ahol a látogatók leggyakoribb kérdéseit és a rá adott válaszokat találjuk.

26. Hírlevél:
Rendszeres időközönként érkező, általában egy konkrét témával foglalkozó e-mail (pl. marketing, fotózás).

Sok honlap kínál hírlevél-szolgáltatást, melyre e-mail címünk megadásával lehet regisztrálni, vagyis feliratkozni.

A hírlevelek használatával a honlapján hatalmas internetes üzletet építhet.

27. Honlap:
Az interneten tárolt információk (szöveg, képek, videók stb.) honlapokon jelennek meg.

Ez, amit épp olvas egy honlap.

28. Honlapsablon:
Egy előre elkészített honlap, kész fejléccel, színvilággal grafikákkal. Csak a szöveget, a menüt és a képeket kell feltenni és kész egy igényes megjelenésű honlap.

29. HTML:
A Hyper Text Markup Language rövidítése.

Ez egy leíró nyelv, amelynek a segítségével a honlapok megjelenését alakíthatjuk.

Csibecsőrökkel ( < és > ) kezdjük és zárjuk a kódokat.

Példa:
Ez egy aláhúzott szöveg

A fenti példa szövegét így írjuk le HTML kódokkal:
Ez egy aláhúzott szöveg

A szöveg elején csibecsőrök közé egy u betűt teszünk. A végére pedig szintén egy u kerül, de elé írunk egy perjelet.

30. Igazítás:
Egy szöveg igazítása azt jelenti, hogy a sorok hogy vannak egymáshoz képest elrendezve.

Egy balra igazított szöveg (mint pl. ez is) minden sora a bal oldalon ugyanott kezdődik. A vége pedig attól függ, hogy milyen hosszú a sor.

Egy középre igazított szöveg minden sora pont középre kerül, két széle pedig attól függően változik, hogy milyen hosszú az adott sor.

A jobbra igazított szöveg sorainak jobb széle megegyezik, míg az eleje a sor hosszától függően változik

Van a sorkizárt igazítás. Ez úgy néz ki, hogy az adott sor szavai úgy vannak széthúzva, hogy minden sor két széle pontosan ugyanott kezdődik és végződik. Ez abban az esetben szép, ha nem használunk túl hosszú szavakat. Ellenkező esetben haaaaaaaaaaaaaaataaaaaaaaalmas szóközök kerülhetnek bele, amik ronthatják a szöveg megjelenését és olvashatóságát.

31. Infótermék:
Ez egy konkrét témát részletesen és érthetően elmagyarázó információs kiadvány (pl. e-book vagy video).

Ha van olyan szakterület, amelyben Ön jártas (pl. sport vagy marketing témakörben), akkor pár hetes, hónapos munkával készíthet egy ilyen infóterméket és azt egy jól felépített értékesítési honlappal nagy mennyiségben értékesítheti.

32. Internet:
Számítógépek hálózata.

Kétféle számítógép található az interneten. Az egyiken adatokat (képek, szövegek, videok, dokumentumok és egyéb fájlok) tárolnak. Ezeket úgy hívjuk, hogy szerver.

A másikkal a látogatók csatlakoznak az internetre és a szervereken tárolt adatokat jelenítik meg a böngészőjükkel. Ahogy pl. most Ön is megjelenítette ezt a honlapot.

33. Internetpszichológia:
Az internetező emberek viselkedésével foglalkozó tudományág.

Ha tudja, hogy az emberek az interneten mit miért csinálnak, akkor ezt felhasználhatja arra, hogy egy hatékony értékesítési honlapot készítsen és termékeket, szolgáltatásokat adjon el vele nagy mennyiségben.

34. IP cím:
Minden számítógépnek, amelyik az internethez bármilyen módon kapcsolódik van egy száma, ami alapján azonosítható. Ezt hívjuk IP címnek.

Az IP cím négy számból áll.

Pl: 123.123.12.111

35. Jelölőnégyzet:
Űrlapokon található apró kis négyzet, amely segítségével kiválaszhatunk egy adott opciót.

Ha rákattintunk, akkor megjelenik benne egy kis pipa. Ha mégegyszer rákattintunk, akkor eltűnik.

Ez egy jelölőnégyzet.

36. JPG:
Az egyik legelterjedtebb tömörített képformátum, amelynek legelőnyösebb tulajdonsága, hogy a képek méretét nagymértékben csökkenti így azok sokkal kevesebb helyet foglalnak.

37. Kereső:
Egy olyan honlap, amelyen megadhat szavakat, kifejezéseket és egy program megkeresi Önnek azokat a honlapokat, amelyeken ezek megtalálhatók, majd ad egy rendezett listát ezekről a honlapokról.

A legnépszerűbb kereső a Google:

www.google.com

Ha az Ön honlapja megfelelően van felépítve, akkor az ilyen keresőprogramok megtalálják azt és így rengeteg látogatója lehet ingyen.

38. Kereső optimalizálás:
A keresőprogramok (mint pl. a Google) a találatokat bizonyos szempontok szerint rendezi.

De a legtöbben a lista első helyein látható találatokra kattintanak.

Ezért fontos, hogy honlapunkat a Google minél értékesebbnek ítélje meg és a lista elejére rakja.

A kereső optimalizálás annyit jelent, hogy megtesszük azokat a teendőket, amik ahhoz szükségesek, hogy a honlapunk a találati lista elejére kerüljön.

39. Kosár:
A webáruházakban használt gyűjtő eszköz.

Hasonló a valódi áruházakban használatos kosarakhoz. Ott is végigjárjuk az áruházat és a kosárba gyűjtjük azt, amit szeretnénk megvásárolni.

Egy webáruházban is hasonlóképpen működik. Nézelődünk a termékek között és amelyik tetszik azt "beletesszük" a kosárba. Ez itt annyit jelent, hogy rákattintunk egy "kosár" feliratú gombra.

40. Lábléc:
A honlap alján található rész. Általában egy vízszintes csík, ahol egy szlogen vagy a honlap címe vagy egy menü található.

41. Látogató:
Az Ön látogatója az az ember, aki ül a számítógép előtt és épp az Ön honlapját nézi.

42. Látogatottság:
A látogatók száma a honlapon egy adott időszakban.

Ez lehet pl. napi, havi vagy éves látogatottság.

43. Letöltés:
Adatok - pl. honlapok, képek, dokumentumok - elérése és lehívása a saját számítógépünkre.

A letöltés után meg tudjuk nézni a honlapokat vagy más módon tudjuk használni a letöltött adatállományokat. Ha pl. letöltünk egy dokumentumot, akkor azt egy szövegszerkesztővel meg tudjuk nyitni.

Amikor Ön internetezik, akkor a honlapokat letölti a számítógépére és úgy nézi meg.

44. Link:
A honlapon egy olyan kép vagy szövegrész, amelyre ha rákattintunk, akkor egy másik honlapra visz minket.

Ez pl. egy link, ami az egeszsegsuli.hu oldalra visz minket:

Ide kattintva eljutsz az egeszsegsuli.hu főoldalára.

Találkozhatunk az alábbi kifejezésekkel még:

Belső link:
Olyan link, ami a saját honlapunk más oldalaira mutat. Pl. a menüpontok ilyenek szoktak lenni. Ha a látogató rákattint, akkor a mi honlapunkon marad, csak átmegy egy másik oldalra.

Külső link:
Ha erre rákattint a látogató, akkor elhagyja a honlapunkat. Ilyenek pl. a linkajánlók.

Tört link:
Ezek olyan linkek, amelyek nem vezetnek sehová. Hibásan lettek megadva vagy amikor megadták még létezett a honlap, amire mutatott, de azóta megszűnt.

45. Linkcsere:
Lényegében ugyanaz, mint a bannercsere, csak nem bannert teszünk fel a honlapunkra, hanem linket.

Mi feltesszük a csere-partner linkjét a mi honlapunkra és cserébe ő is felteszi a mi linkünket az övére.

Tehát nem egy kép fog megjelenni a honlapon, hanem szöveg, amire ha rákattintunk, akkor eljutunk a csere-partner honlapjára.


46. Marketing:
A marketing az a folyamat, ahogy egy terméket vagy egy szolgáltatást eljuttatunk a vásárlóhoz.

Ebbe beletartozik a piackutatástól kezdve a reklámozáson át az értékesítésig minden olyan tevékenység, amely közelebb viszi a terméket a vásárlóhoz.

47. Megabájt (MB):
Tárolókapacitás-mértékegység.

Azt mutatja, hogy mekkora egy adatállomány (fájl) mérete vagy mekkora hely (szabad vagy foglalt) van egy adattárolón. Pl. a számítógép merevlemezén vagy egy pendrive-on.

Egy megabájt = 1024 kilobájt.
Egy kilobájt = 1024 bájt.

Egyszerű példa:

Egy bájttal le tudunk írni pl. karaktereket (betűket, számokat stb.)

Egy kilobájtba belefér tehát 1024 betű. Ez kb. egy oldal egy könyvben.

Egy megabájt = 1024 kilobájt, tehát egy 1024 oldalas könyv teljes szövege elfér egy megabájton.

Ez természetesen egy nagyon leegyszerűsített példa, aminek a célja a lényeg megértése.

48. Menü:
A honlapokon található navigációs rész. A menü pontjaira rákattintva a honlap más és más oldalaira juthatunk el.

49. Meta tag:
A honlapok "nem látható" része a fejlécben. Itt tudunk megadni olyan speciális adatokat, amivel pl. a látogató böngészőjének "üzenhetünk".

Pl. azt, hogy a honlapunk nyelve magyar és így a böngésző az ékezetes betűket jól fogja megjeleníteni.

De megadhatunk itt kulcsszavakat vagy a honlap tartalmának rövid leírását.

50. Nem-vevő:
Az a látogató a honlapunkon, aki soha nem fog vásárolni tőlünk. Ha a fejünk tetejére állunk és a legjobb akciós ajánlatot adjuk neki, akkor sem fogja érdekelni.

Pl. egy falun élő nagymamát, aki egész életében busszal járt nem fog érdekelni (normál esetben) egy 200 lóerős BMW, legyen akármennyire is szuper az ajánlatunk. Ő egy nem-vevő.

51. On-line:
Internetes.

Pl:
On-line marketing.
On-line társkereső.

52. Opt-in:
Azokat az e-mail címlistákat hívjuk így, amelyekre a tagok saját akaratukból iratkoztak fel és beleegyeztek abba, hogy akihez feliratkoztak az hírleveleket küldjön nekik.

53. Page Rank:
Ez egy érték, amellyel a Google kereső minősíti a honlapokat.

Minél magasabb egy honlap Page Rank értéke, annál értékesebbnek tartja és annál jobb helyen fog megjelenni a találati listán.

A Page Rank érték 1 és 10 közé eshet.

54. Partnerprogram:
A honlapunkon végzett értékesítés partnerek segítségével.

Ezt azt jeleti, hogy más honlaptulajdonosok reklámoznak minket és ezért mi parner-jutalékot fizetünk nekik.

Ez végülis egy automatikusan működő rendszer. A partnerünk feltesz a honlapjára egy reklámot (szöveget vagy képet) és aki ott rákattint az a mi honlapunkra érkezik. Amikor megérkezik, egy erre a célra készített program "látja", hogy melyik partnertől érkezett és ha a látogató vásárol tőlünk, akkor a jutalékot jóváírja neki a vásárlás után.

55. Potenciális vevő:
Az a látogató a honlapunkon, aki most nem akar tőlünk vásárolni, csak nézelődik. De ha ügyesen kezeljük, akkor előbb vagy utóbb vásárló lehet belőle.

Pl. egy cégvezető egy reklámügynökség honlapján. Nem vásárlási céllal érkezik a honlapra, csak egy érdekes reklám felkeltette az érdeklődését és egy kicsit több infót szeretne kapni.

Lehet, hogy most nem vásárol, de ha megfelelően fogadjuk, tájékoztatjuk és látja, hogy amit kínálunk az neki jó eredményeket fog hozni, akkor nagyon valószínű, hogy vásárló lesz belőle.

56. Rádiógomb:
Az űrlapokon egy olyan választási lehetőség, ahol több opcióból csak egyet lehet választani.

Hasonló a régi rádiók gombjához, ahol ha az egyik gombot lenyomtuk, a másik felugrott. Csak egy gomb lehetett lenyomva.

Példa a rádiógombokra:

Melyik a kedvenc színed?
Kék
Zöld
Piros
Narancssárga

57. Regisztráció:
Feliratkozás valamire. Bekerülés valahová.

Például ha feliratkozik egy hírlevélre, arra mondhatjuk, hogy regisztrált rá.

Ha létrehoz egy e-mail postafiókot, akkor arra is mondható, hogy regisztrált.

Ha az shp.hu honlapkészítő rendszerében készít egy saját honlapot, akkor arra is lehet mondani, hogy regisztrált.

58. Sales szöveg:
Értékesítési szöveg.

Egy olyan honlapszöveg, amely meghatározott szempontok szerint úgy van felépítve, hogy a látogatót végigvezesse egy "figyelemfelkeltés - érdeklődés - vágykeltés - cselekvés" sorozaton és elérje, hogy vásároljon.

59. Szavazás:
Egy űrlap, amelyen a látogatók pár lehetőségből választhatnak és szavazhatnak arra, amelyik nekik a legszimpatikusabb.

Egy szavazással megtudhatjuk pl. azt, hogy a látogatóinknak mire van leginkább szükségük.

Példa egy szavazásra:

Mi a véleményed erről a honlapról?
Szuper

Elmegy
Gagyi

60. Szerver:
Egy olyan - általában nagy teljesítményű - számítógép az interneten, amelyen adatokat (honlapokat, programokat, képeket stb.) tárolnak és az internetezők innen tudják letölteni ezeket a saját számítógépükre.

61. Találati lista:
Amikor egy internetes keresővel rákeresünk egy szóra vagy kifejezésre, akkor általában több honlapot is talál a kereső.

Ezeknek a listáját nevezzük találati listának.

Az elején azok a honlapok vannak, amelyeket a keresőprogram értékesnek talál.

62. Tárhely:
Egy olyan hely az interneten, ahová az adatállományainkat (honlapot, képeket, stb.) feltölthetjük.

Ez egy szervernek nevezett számítógépen található és az ide feltett adatállományokat az internet többi felhasználója is elérheti ha akarjuk. De természetesen ezt meg is tilthatjuk és csak azok érhetik el, akinek mi engedélyezzük.

63. Tartalomkezelő:
Egy olyan rendszer, aminek segítségével mi magunk szerkeszthetjük a saját honlapunkat. Alakíthatjuk a megjelenését. Szöveget, képet, táblázatokat tehetünk rá.

Általában egy azonosítóval és egy jelszóval tudunk belépni a tartalomkezelőbe és ott szabadon "garázdálodhatunk" :), szerkeszthetjük a honlapunkat.

Ilyen tartalomkezelő pl. az shp.hu honlapszerkesztője is.

64. Title:
A honlap egy oldalának a címe.

Ez nem az ablakban jelenik meg, hanem a böngésző keretének felső részén.

A Google kereső találati listáján az egyes találatok első sorában az jelenik meg, amit ide írunk.

65. URL:
Egy adatállomány pontos címe az interneten.

Miben különbözik a domain és az URL?

Az shp.hu főoldalának a címe: www.shp.hu

De a főoldal adatállományának pontos URL címe:
http://www.shp.hu/hpc/index.php


66. Űrlap:
Hasonlóan a papír űrlapokhoz ezeket az űrlapokat is kitölthetjük.

Vannak rajta kérdések és kitölthető mezők.

Készíthetünk pl. megrendelő űrlapot, amelyet a látogató kitölt és a kitöltött űrlap adatait egy űrlap feldolgozó program elküldi nekünk e-mailben.

Példa egy űrlapra:

Neve:


Neme:
Férfi

Címe:

Hírek

  • Sebességteszt

     

  • Honlapot mindenkinek
    2010-08-20 15:23:48

    A honlapok száma a világhálón naponta több tízezerrel növekszik. A cégek és intézmények ma már nem szívesen álnak szóba olyanokkal, akik nem tartanak fenn a világhálón (w.w.w.) honlapot (weblapot). Ez a modern marketing módszer ma már szinte a beazonosítás, és a vásárlás megbízható eszközévé vált.

    --------------------------------------

    Ha kigondolt egy jó honlap nevet
    itt ellenőrizheti, hogy szabad-e

    Domain név ellenőrzés:

    .hu

    --------------------------------------

  • Ajánlott SK. honlapok

     

    Hirdetések:


Szavazás

Lehet e egy óra alatt működő honlapot készíteni csak szövegszerkesztős ismeretekkel?
Igen, az ewk-val
Talán
Nem
Asztali nézet